Tisztelt Ügyfeleink!

2015. május 26-án a kora délutáni órákban egy igen kellemetlen problémával szembesültünk egy partnerünknek "köszönhetően".

A DNS rendszer működésének részletes bemutatása nem igen férne el ebben a bejegyzésben, a technikai iránt éreklődők egy elég jó leírást találhatnak erről a Wikipédián. Most itt a saját szemszögünkből szeretném kevésbé szakmaian, inkább érthetően összefoglalni a történteteket.

Az interneten a gépeket/hálózatokat úgynevezett IP címek jelzik. Agyunk hamarabb megjegyzi azt, hogy weblap-tarhely.hu, mint pl. azt, hogy 46.4.102.130, vagy esetleg azt, hogy 2a01:4f8:140:80a9:1::1000:1. A számok és a nevek közti "átváltást" végzik a névszerverek. Nem véletlen a rendszeres többes szám, ugyanis DNS szerverből egy domain megfelelő működéséhez legalább kettő kell, konzinsztens adattartalommal. Ha az egyik elromlik, még ott a másik és jó esetben senki sem veszi észre a hibát.

A mi domain nevünk weblap-tarhely.hu. Elsőre talán értelemszerűnek tűnne a DNS szervereket elnevezni pl ns1.weblap-tarhely.hu illetve ns2.weblap-tarhely.hu -nak. Ez sajnos nem minden esetben és nem mindenkinek lehet jó. Ezen kívül, ha valamiért leállna a rendszerünk, akkor nem tudná "saját magát" feloldani és leállna minden. Ezért egyrészt, hogy megfeleljünk a hierarchikus felépítésnek, másrészt mondhatni biztonsági okokból, a saját domain nevünknek "külső" domainből adtunk meg DNS szervereket. Ez annyira jól hangzik... na de akkor mégis mi történt!?

Egész konkrétan az, hogy több éves regisztráció/kapcsolat/előfizetés ellenére egyszer csak a partner mindenféle előzetes értesítés és/vagy figyelmeztetés nélkül a fiókunkra kibigyesztette a "Fraud" (csaló) emblémát, a szolgáltatást felfüggesztette és MINDENT a saját rendszerére és IP címére irányított át. Ezt ugyan technikaliag megtehette, hiszen ő volt beregisztrálva a domain fenntartására, ugyanakkor üzletileg, emberileg, szakmailag... igazából semmilyen formában és értelemben nem tudom ezt etikus lépésnek elfogadni! És mégis, miért és hogyan érinthette ez az ügyfeleket?

Igaz, a saját "fő" domainünk esetében külsős partner fenntartására hagytuk a domainünket, ugyanakkor Ügyfeleink domain neveinek a kiszolgálója rendszerint ns1.weblap-tarhely.hu illetve ns2.weblap-tarhely.hu. Onnanstól kezdve, hogy a saját domainünkre rossz IP cím érkezett válaszként, borult minden és így lettek érintettek az előfizetőink is. Az Ő domain nevük feloldása esetén szintén ugyanúgy rossz IP cím érkezett vissza és rossz szerverek/weboldalak kerültek elérésre.

Egyelőre folyamatban a tárgyalás (bár inkább nevezném vitának...) a partnerrel, azon vagyunk, hogy az okozott kellemetlenségért kárpótolják Önöket valamilyen szinten, de természetesen a lehetőségekhez képest "házon belül" is megpróbálunk kitalálni valamit a "fájdalmak" enyhítésére.

Az okozott kellemetlenségért szíves megértésüket és türelmüket ezúton is köszönjük!


Szombat, Máj 30, 2015





« Vissza

Powered by WHMCompleteSolution